.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازنشستگی این‌بار در نماز جمعه

امواج بازنشستگی حالا دیگر تنها اساتید دانشگاه تهران را دربر نگرفته و اگر تابستان به عنوان پایان کار 30 استاد این دانشگاه اعلام شده، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز از بازنشستگی 60 امام جمعه تا پایان فصل گرما خبر داده است.

محسن حدادی: سال گذشته حوالی همین روزها سید رضا تقوی در دانشگاه تهران و کمی قبل از آخرین نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که وظایف یک «امام جمعه» را با صدای بلند برای همه دیکته می‌کرد، حالا و یکسال بعد از آن سخنرانی، در همایش نماز جمعه و رسانه باز هم در برابر سوال‌های خبرنگاران در مورد اقامه نماز از سوی هاشمی قرار گرفت.

تقوی داستان عدم اقامه نماز از سوی هاشمی را اتفاق جدیدی ندانسته و گفته است: «اینکه امام جمعه‌ای به طور موقت نماز جمعه را اقامه نکند چیز جدیدی نیست قبلا هم این مسئله را در مورد آیت الله مهدوی کنی، یزدی و یا طاهری خرم آبادی داشته‌ایم.» و البته این را هم اضافه کرده که عده‌ای می خواستند بعد از انتخابات از نماز جمعه هاشمی سوء استفاده کنند و هاشمی این نکته را به او گفته و گفته است که برای اقامه نماز نمی‌آید.

تقوی البته از همین رهگذر استفاده کرده و تلویحا رضایت خود را از بازنشستگی هاشمی اعلام کرده و گفته‌است: «آیت الله هاشمی رفسنجانی مصلحت نماز جمعه را بالاتر از مسائل سیاسی دانست. چه ایرادی دارد که امام جمعه موقت جدید بیاید و امام جمعه موقت دیگر برود.»

او که 23 روز قبل وارد 65 سالگی شده در ادامه بی‌ایراد دانستن بازنشستگی برخی ائمه جمعه موقت، آمار جالبی را هم ارائه کرده است: « در تابستان امسال قرار است بیش از 60 امام جمعه را بازنشسته کنیم.».

این روحانی دامغانی که دستی بر فرهنگ و ادب دارد و تخلص «سالک» را برای خود برگزیده، در جلسه دیروز از ذوق ادبی خود به خوبی استفاده کرده است و با بهره گیری از «ایهام و تلویح و کنایه و استعاره»، «هاشمی» را بازنشسته کرده، و از بازنشستگی 60 امام جمعه خبر داده و در عین حال گفته که بازنشستگی ائمه جمعه موقت دست او نیست! تقوی در ادامه بازنشستگی آیت‌الله جنتی را قویا رد کرده و گفته است: «آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران هستند که ما نصب و جابجایی در مورد ائمه جمعه موقت نداریم زیرا ائمه جمعه موقت را ائمه اصلی و دائمی انتخاب می کنند ضمن اینکه من تا کنون درخواست بازنشستگی آقای جنتی را نشنیده‌ام. ایشان قصد بازنشسته شدن ندارند، هیچ روحانی بازنشسته نمی شود!»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.